Når musik skal være håndværk

Musikproduktion

Få produceret din musik hos online studiet Næverly Hills

Et tilbud til dig, der skriver, synger og evt. akkompagnerer egne sange, men har brug for andres bidrag til at producere musikken professionelt. Hvad enten du leder efter en simpel soloindspilning, eller noget fyldigere med lyden af et helt band, hvad enten din sound er primært akustisk eller elektrisk, kan Næverly Hills tilbyde musikproduktion (inkl. master) til en fast pris per nummer. Og det meste - om ikke det hele - kan klares online. Besøg os her.

Du skal bare
  • indsende din demo
  • modtage en skitseret udgave af nummeret som backing-track
  • optage egne spor over tracket (enten derhjemme eller ved at besøge Næverly Hills)
  • modtage et mix til godkendelse
Når du er tilfreds modtager du den færdige, masterede version i de filformatter, du ønsker.


Det kan koste mange penge at få produceret musik professionelt, om det er 
  • egen musik til udgivelse, 
  • backing tacks at optræde med, eller  
  • indspillet musik til teater eller andre formål. 
Ud over studietiden og lydteknikerens ekspertise er det især dyrt at få musikken produceret på en autentisk måde, dvs. med rigtige instrumenter, noget levende sjæl, fornemmelse for form, dynamik, musikkens spændinger og stemninger. 

Derfor bærer mange lavbudgets-produktioner præg af kunstige løsninger, dvs. digitalt genereret og MIDI-styret lyd, der desværre har mere med programmering at gøre, end musikalsk faglighed. Disse løsninger er lettilgængelige og billige, men resultatet bliver også derefter.

En lydtekniker er ikke som udgangspunkt en producer. Rollerne er nemlig ret forskellige. Lydteknikerens ekspertise er selve lyden, den finish der opnås i optagelsen af det enkelte instrument, samt i helheden af den samlede lyd, det færdige mix. Producerens  rolle er at træffe beslutninger, der har betydning for både lyden og det musikalske indhold.Det dækker f.eks.
  • valg af instrumentation
  • hvad instrumenterne hver især bidrager med (arrangement) 
  • nummerets form (længde, sekvensen af vers, refrain etc.)
  • dynamik (variation i stemning)
Det er ikke afgørende, at produceren også har lydtekniske kompetencer, ej heller, at han selv spiller eller kan sin musikteori. Men disse fagligheder kan bestemt være en fordel i kommunikationen med de andre aktører i processen, herunder komponist/artiste, musikere, lydtekniker og evt. arrangør.      
35685960